Facebook Pixel

English for Adults

English for Adults

At Papavarsami Language Schools we implement a pioneering method of teaching foreign languages to adults, combined with an analysis of their personal learning style.

The skills and confidence that the learner acquires in the language of their choice come from processes of broader personal development and understanding of their individual learning style, which includes unique strengths, capabilities, and weak areas.

The learner will gain qualifications beyond just fluent and skillful use of English. Developing personal flexibility in managing their skills will strengthen their overall position in the job market and enhance their professional identity..

Through the following practical examples, one can better understand the principles and parameters on which the method of teaching foreign languages for adults, at Papavarsami Language Schools is based.

  • You didn't "finish English" because you struggled with grammar. The system of the language remained a puzzle for you.

    This tends to happen when teachers lack methodological knowledge and rely on the outdated Grammar-Translation method, which supports learning through memorization and the application of rules, rather than through the practical use of the language in real-life situations.

    According to the principles of Psycholinguistics and Sociolinguistics, a second or third language is learned following the same laws as the mother tongue, in the sequence described below:

    Our mind is exposed to an environment where the language is used as a communication tool. It then begins to use it passively, understanding spoken and written language.

    Gradually, it enters the Inter-Language stage, where the learner moves to active knowledge, starting to use the language themselves to produce written and spoken language. Rules come last to explain functions and usage. At Papavarsami Language Schools, the teaching method is structured with these principles in mind, making the learning process easier and producing lasting results in a much shorter time.

  • After repeated attempts to learn, you believed that "maybe you just don't get it." Or you could never easily memorize rules.

    Οι επικρατέστεροι τρόποι διδασκαλίας ακολουθούν τη σειρά που δίνει το εκάστοτε βιβλίο το οποίο είναι γραμμένο στοχεύοντας να καλυφθούν τα γραμματικά φαινόμενα και το λεξιλόγιο που προτείνεται στο κάθε επίπεδο. Συχνά τα βιβλία παραλείπουν τις ιδιαίτερες ανάγκες του εκάστοτε μαθητή και προσπαθώντας να προσαρμόσουν τη δομή τους σε μεγαλύτερη γκάμα ανθρώπων.

    Η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Παπαβαρσάμη λαμβάνει υπ’ όψιν, τις διαφορετικές ανάγκες που έχει ο κάθε μαθητής, οι οποίες καθορίζονται από το μαθησιακό του στυλ αλλά και άλλες καθοριστικές παραμέτρους μάθησης.

    Τα κυρίαρχα μαθησιακά στυλ είναι τα εξής τρία:

    Ακουστικός τύπος (Είσαι κοντά σε αυτόν τον τύπο αν πιάνεις τον εαυτό σου να διαβάζει δυνατά ένα κείμενο το οποίο θέλει να μάθει)

    Οπτικός Τύπος (Είσαι κοντά σε αυτόν τον τύπο αν αρκεί μόνο να δεις κάτι οπτικά για να το μάθεις)

    Κιναισθητικός Τύπος (Είσαι κοντά σε αυτόν τον τύπο αν χρειάζεται να γράψεις κάτι για να το κατανοήσεις και για να το εμπεδώσεις.)

    Στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Παπαβαρσάμη γίνεται πλάνο κάθε μαθήματος (Lesson Plan) με πρωταρχικούς στόχους ημέρας και δευτερεύοντες το οποίο σχεδιάζεται πάνω στις μαθησιακές προτιμήσεις των εκάστοτε μαθητών.

  • You found it very boring and didn't feel like studying.

    Η ύλη και η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού είναι καθοριστικά στην πορεία του εκπαιδευόμενου. Το πολύ πυκνογραμμένο βιβλίο και οι φορτωμένες σελίδες μπορούν να αποθαρρύνουν και τον πιο δυνατό μαθητή. Η μάθηση γίνεται όταν το υποσυνείδητο μας συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία. Και αυτό συμβαίνει μόνο όταν μας ενδιαφέρει αυτό με το οποίο ασχολούμαστε και το βρίσκουμε ευχάριστο. Αλλιώς είμαστε καταδικασμένοι να ξεχάσουμε αυτό που πιέσαμε τον εαυτό μας να μάθουμε μετά το πέρας ολίγων ημερών. (Εξού και το ρητό «Η γνώση είναι τριήμερη».)

    Στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Παπαβαρσάμη η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού γίνεται με γνώμονα όχι μόνο την ακαδημαϊκή γνώση που θέλουμε να αποκτήσει ο μαθητής αλλά και τη διαδικασία μάθησης η οποία θα κρατήσει ψηλά το ενδιαφέρον και την αποτελεσματικότητα του.

  • You were good at everything else but struggled with Speaking. You could understand it but couldn't speak or write it.

    Οι επικρατέστερες μέθοδοι εκμάθησης Ξένων Γλωσσών δίνουν έμφαση στην συμπλήρωση γραπτών ασκήσεων που εφαρμόζουν τύπους και κανόνες, και την αποστήθιση ορθογραφίας λεξιλογίου. Έτσι μένει ελάχιστος ή καθόλου χρόνος για την ανάπτυξη δεξιοτήτων προφορικού λόγου. Σαν αποτέλεσμα ο μαθητής καταλήγει με πολλά βιβλία συμπληρωμένων ασκήσεων και με ελάχιστη ή καθόλου άνεση στη γλώσσα, ενώ παράλληλα πιστεύει ότι αυτό οφείλεται σε μια δική του προσωπική αδυναμία και όχι στην κακή και μονοδιάστατη μέθοδο με την οποία διδάχτηκε.

    Στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Παπαβαρσάμη οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται δίνουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη της άνετης χρήσης της γλώσσας έτσι ώστε ο μαθητής να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στις μεταπτυχιακές σπουδές του και στο χώρο εργασίας του.

Who it is for:

For the student who struggled to finish their English earlier and now needs to complete their studies in the language and move forward dynamically in their academic pursuits.

For the professional who needs to improve or recall their knowledge to broaden their professional capabilities.

For the employee aiming for more successful career development and needing to equip themselves with additional professional tools to secure a better position.

For all those in a transitional career stage aiming to enrich their qualifications as tools for professional advancement.

For the family person who does not have time for experiments and needs a targeted strategy and direct results.

ENGLISH FOR ADULTS

Fill in your details and start learning English now!